زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 8:24 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم


سلام مهمان گرامي؛
مهمان گرامي، براي مشاهده تالار با امکانات کامل ميبايست از طريق ايــن ليـــنک ثبت نام کنيد


آیا میدانید؟ ایا میدانید :






تعداد بازدید 453
نویسنده پیام
ali آفلاین



ارسال‌ها : 44
عضویت: 18 /12 /1390
محل زندگی: زرند
سن: 15
تشکرها : 3
تشکر شده : 16
nokia:فعلا قصد عرضه تبلت نداریم.

: سیستم عامل ویندوز 8 به زودی و در اواخر سال 2012 به بازار عرضه می‌شود و شرکت‌های بسیاری قصد عرضه تبلت های مبتنی بر این سیستم عامل را در تاریخ ذکر شده دارند. کمپانی نوکیا نیز -- که بزرگ‌ترین شریک تجاری مایکروسافت در محصولات مبتنی بر ویندوز فون محسوب می‌شود -- ظاهراً قصد ورود به این بازار را داشته و به گفته آقای Jorma Ollila مدیر عامل پیشین این شرکت، ساخت تبلت و تبلت-اسمارت فون بر مبنای ویندوز 8 در دستور کار این شرکت قرار دارد.

اما ظاهراً سخنان آقای Jorma Ollila با سیاست‌های نوکیا هماهنگی کامل نداشته و سخنگوی این شرکت در رد سخنان ایشان چنین گفته است:

«سخنان آقای Jorma Ollila تا حدودی سوء برداشت بوده. همان‌گونه که قبلاً نیز گفته‌ایم، ما در حال مشاهده و بررسی مشتاقانه این بازار هستیم اما فعلاً هیچ خبری و اعلانی برای عرضه تبلت نداریم»

تصویر ساختگی از تبلت نوکیا

در دوره مدیریت 13 ساله آقای Jorma Ollila به عنوان مدیر ارشد، شرکت نوکیا دوران بسیار خوبی را تجربه کرد و توانست به عنوان با ارزش‌ترین شرکت اروپایی در سطح جهان مطرح شود، اما زمانی که نوبت به درخشش اسمارت فون ها رسید، شرکت نوکیا نتوانست پیشرفت مناسبی داشته باشد و از آن تاریخ تا کنون این شرکت دوران رکود را تجربه کرده است.

به تازگی نیز مدت زمان مدیرت آقای Jorma Ollila با انتقادات بسیاری مواجه شده و مدیریت این شخص، با واژه های "ضعیف" و "غیر قابل قبول" توصیف شده است. مدیر عامل کنونی آقای Stephen Elop، نیز بارها اعلام کرده که «باید سرعتمان را افزایش دهیم و موقعیت این شرکت را در جهان بهبود بخشیم».

در تازه‌ترین تحقیق مرتبط با فروش گوشی ها نیز، شرکت سامسونگ توانست شرکت نوکیا را پس از 14 سال پشت سر گذاشته () و با فروش 92 میلیون گوشی در صدر جدول و در بالای نوکیا با رقم 83 میلیون گوشی قرار بگیرد. ظاهراً از این تعداد گوشی فروخته شده توسط نوکیا، 12 میلیون آن اسمارت فون بوده و از این تعداد نیز تنها کمی بیش از 2 میلیون آن اسمارت فون مبتنی بر ویندوز فون بوده است.

تصویر مدیر پیشین نوکیا، آقای Jorma Ollila

البته هرچند در ظاهر این رقم با 35 میلیون آیفون فروخته شده توسط شرکت اپل در سه ماهه نخست امسال قابل مقایسه نیست اما یادمان نرود که شرکت نوکیا به تازگی اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز فون را به بازار عرضه کرده و این تعداد فروش، برای این مدت آن قدرها هم بد نیست. همچنین شرکت نوکیا در حال کار بر روی اسمارت فون های مبتنی بر ویندوز فون 8 است که احتمالاً در اواخر سال جاری میلادی با سر و صدای زیادی به بازار عرضه می‌شوند. تبلت های مبتنی بر ویندوز 8 نیز هرچند توسط سخنگوی این شرکت ظاهراً به این زودی‌ها عرضه نخواهند شد، اما قطعاً نوکیا قصد کنار گذاشتن کلی تبلت ها را برای همیشه نخواهد داشت.

منبع : eWeek


یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - 15:03
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از ali به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mostafa &
ali آفلاین




ارسال‌ها : 44
عضویت: 18 /12 /1390
محل زندگی: زرند
سن: 15
تشکرها : 3
تشکر شده : 16

پاسخ : 4 RE nokia:فعلا قصد عرضه تبلت نداریم.

اریک اشمیت (Eric Schmidt) رئیس هیئت مدیره گوگل، 6 ماه پیش، پیش بینی کرد که توسعه دهندگان بالاخره سیستم عامل اندروید را بر iOS ترجیح خواهند داد و به دلایل مختلف از جمله متن باز بودن، اپلیکیشن های خود را برای این سیستم عامل توسعه خواهند داد اما در تحقیق جدیدی این سخن اریک اشمیت رد شده و بر عکس، روند توسعه نرم افزار برای اندروید کند توصیف شده است.

البته برای این اتفاق می‌توان دلایل بسیاری را ذکر نمود اما سایت Tech Crunch در خبر جدیدی به بررسی یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع یعنی "Fragmentation" یا گسستگی در اندروید پرداخته است. همان طور که میدانید، پروسه توسعه نرم افزار برای یک سیستم عامل، شامل تست کردن آن نرم افزار روی سخت افزار های اجرا کننده آن سیستم عامل نیز می‌شود و ظاهراً اندروید در این بخش با یک مشکل اساسی روبرو است.

طبق این خبر، به دلیل تنوع بالای محصولات و سخت افزار های تحت سیستم عامل اندروید، توسعه دهندگان می‌بایستی این پروسه تست را روی تعداد بسیار بالایی گجت از جمله اسمارت فون و تبلت تست نمایند که این موضوع روند توسعه نرم افزار را می‌تواند بسیار کند و هزینه بر کند.

تصویر اسمارت فون های مورد استفاده برای تست نرم افزار های اندرویدی

طبق گفته یک شرکت توسعه دهنده نرم افزاری در هنگ‌کنگ، حدوداً 600 دستگاه مجزا و متفاوت اندرویدی وجود دارد و این شرکت برای هر نرم افزار خود مجبور است آن را روی 400 اسمارت فون و تبلت تست نماید. البته این شرکت نتوانسته تمام دستگاه های تحت اندروید را جمع کند که این به خاطر محدودیت فروش برخی از این محصولات در سطح جهان بوده است.

تصویر دیگری که نشان دهنده تنوع اسمارت فون های مورد استفاده برای تست است

اکنون با توجه به گفته های بالا میتوان تصور کرد که روند توسعه 500 هزار نرم افزار توسعه داده شده برای سیستم عامل اندروید چقدر سخت و زمان بر است. ظاهراً اریک اشمیت نیز در مورد جذب توسعه دهندگان به سیستم عامل اندروید اشتباه کرده و تحقیق اخیری نیز که بر روی 2100 توسعه دهنده این سیستم عامل انجام شده، گویای این نکته است که علاقه توسعه دهندگان به سیستم عامل اندروید در حال کم شدن است.

منبع : Techcrunch


یکشنبه 24 اردیبهشت 1391 - 15:08
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از ali به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mostafa /
پرش به انجمن :


تماس با ما | nokia:فعلا قصد عرضه تبلت نداریم. | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS